Relacja

(Zam: 10.06.2019 r., godz. 15.08)

z „wielkiego świata”…

Tak spełniają się nasze młodzieńcze marzenia.
17 maja br. 80 - osobowa grupa uczniów Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Bitwy Warszawskiej 1920 r. w Stanisławowie Pierwszym wzięła udział w 9 - dniowej wycieczce
do Niemiec, Francji, Hiszpanii i Włoch, którą zaplanowała i koordynowała nasza Pani kierownik – Marzena Muda.
Po tych pięknych zakątkach Europy oprowadzali nas licencjonowani przewodnicy i piloci wycieczek Pani Kasia i Pan Jakub, a opiekę nad nami sprawowały wspaniałe nauczycielki i wychowawczynie: p. Gosia Borek, p. Basia Jankowska, p. Ania Omelaniuk, p. Beata Szott i p. Ewelina Ślifierska. Celem wyjazdu było poznanie kultury, zabytków, obyczajów i architektury oraz realiów życia mieszkańców odwiedzanych przez nas miejsc.
Pierwszy dzień zaczęliśmy od pobytu w Europa Parku w Rust na terenie Niemiec. Mieliśmy okazję skorzystać z wielu atrakcji i przeżyć niezapomniane chwile. Na moment przenieśliśmy się w najróżniejsze zakątki globu, a różnego rodzaju rollercoastery, statki, kolejki, rewie na lodzie, sztuczki akrobatyczne i wiele innych wspaniałości zagwarantowały nam dobrą zabawę.
Kolejnym etapem wycieczki był Figueres, w którym zwiedziliśmy Muzeum Salvadora Dalego - jednego z najbardziej znanych surrealistów XX wieku. Następnie mogliśmy podziwiać urokliwe uliczki miasteczka. Wieczorem dojechaliśmy do miejsca zakwaterowania - Lloret De Mar, a już od rana zwiedzaliśmy przepiękną Hiszpanię. Nasz wzrok napawał się urokami Girony i jej cudowną, bajkową starówką. W Tossa de Mar odkryliśmy jedną z najpiękniejszych w Hiszpanii fortyfikacji obronnych z XII wieku połączonych z klimatyczną starówką. Mieliśmy chwilę przyjemności i wytchnienia na słynnej plaży, gdzie czas się dla nas zatrzymał. Następnego dnia czekała nas perełka architektury -
Barcelona.
I stało się. Dotarliśmy do drugiego co do wielkości miasta Hiszpanii, które było natchnieniem dla wielu twórców. Mieliśmy możliwość podziwiać zachowane średniowieczne Stare Miasto, Sagradę Familię, uważaną za główne osiągnięcie projektanta Antoniego Gaudiego, przepiękny i malowniczy park Guel, który zachwycił nas swoją oryginalnością. Zajrzeliśmy na wzgórze Montjuic, gdzie mogliśmy podziwiać wspaniałe widoki na Barcelonę i cudowny zespół pałacowo - parkowy.
Nie zabrakło również spaceru po wspaniałej ulicy La Rambla i zdjęcia grupowego przy pomniku Krzysztofa Kolumba.
Kolejnym punktem programu, najbardziej oczekiwanym przez chłopców, było zwiedzanie stadionu Camp Nou. Mogliśmy choć na chwilę zasiąść na trybunach i wyobrazić sobie doping prawie stutysięcznej widowni, kibicującej słynnej drużynie piłkarskiej.
Robiliśmy zdjęcia na tle fototapety z najnowszymi trofeami Klubu FC Barcelona. Mieliśmy wrażenie, jakbyśmy wspólnie z piłkarzami świętowali zwycięstwo.
Szóstego dnia wyjechaliśmy z Hiszpanii i udaliśmy się w dalszą podróż do Francji. Zwiedziliśmy Avignon, jedno z najbardziej fascynujących miast położonych na południu kraju, nad którym góruje pałac papieski, Katedra Notre Dame oraz XII-wieczny most nad Rodanem, zwany Pont Saint-Benezet. Dalej nasza trasa wiodła przez Lazurowe Wybrzeże.
W Cannes mogliśmy poczuć magię filmu, ponieważ odbywał się tam Międzynarodowy Festiwal Filmowy. Mieliśmy okazję poczuć pod stopami „czerwony dywan”, do którego doprowadziła nas główna promenada miasta. Bulwar La Croisette zachwycił nas słynnymi piaszczystymi plażami oraz widokiem najdroższych hoteli w mieście, odwiedzanych przez gwiazdy filmowe. Nie zabrakło również zdjęć z aktorami filmowymi, m.in. nową „dziewczyną Bonda”, obejrzenia bezpośredniej relacji z wręczania nagród z ulicznych telebimów, projekcji filmów na plaży, widoków i atmosfery „wielkiego świata”.
Kolejny dzień to wizyta w Nicei – stolicy Lazurowego Wybrzeża, spacer Promenadą Anglików i przepiękne widoki ze wzgórza Le Chateau – chciałoby się tu zamieszkać.
Następnie ruszyliśmy do Włoch i odwiedziliśmy Weronę – najsłynniejsze miasto, w którym rozegrała się najbardziej romantyczna historia miłosna Romea i Julii, bohaterów dramatu Williama Szekspira. Kolejnym punktem była Starówka, rzymska Arena – amfiteatr, most Scaligero i oczywiście czas na posmakowanie pysznych włoskich „gelato”– lodów.
Ósmego dnia wyruszyliśmy w stronę Polski. Po drodze zwiedziliśmy klimatyczne włoskie miasteczko Treviso - przy granicy z Austrią, gdzie zjedliśmy pyszny obiad i ruszyliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń w stronę domu. Po nocy w autokarze sypialnianym, wypoczęci i radośni uściskaliśmy swoich rodziców.
To był wspaniały czas, miejsca, ludzie, klimaty i smaki, które pozostaną na zawsze w naszej pamięci. Licznik naszej wyprawy wskazał 5298 przejechanych kilometrów.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom i zachęcamy do wzięcia udziału w następnej eskapadzie już za rok.

Uczniowie białego i niebieskiego autokaru.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Zielona szkoła 2019

Statystyka strony

Strona oglądana: 104 razy.

Rejestr zmian

Wytworzył:brak danych, data: brak danych r., godz. brak danych